Mācieties kontrolēt stresu un savu psoriāzi

Stress ir biežs psoriāzes ierosinātājs. Stress ir ļoti personisks, un atšķirīgs stresa līmenis cilvēkus ietekmē dažādi. Stress, kas var ierosināt psoriāzi, variē no stresa atgriešanās dēļ skolā pēc brīvdienām līdz smagai psiholoģiskai traumai. Tas ir nozīmīgs faktors, kas var būt pirmā psoriāzes uzliesmojuma un turpmāko bojājumu cēlonis.


Galvenie jautājumi

  • Stresu izraisoši dzīves notikumi var paātrināt ādas atjaunošanos un pastiprināt iekaisumu.
  • Psoriāzes izraisītu trauksmi var novērst ar atslābinošiem vingrojumiem un zālēm, ja ārsts to iesaka.
  • Kad psoriāzes slimnieks iemācās atslābināties, viņš sāk kontrolēt savu slimību un uzlabot dzīves kvalitāti.

Novērtējiet, kāpēc esat uztraukts…
Jūs nevarat sākt mazināt savu stresu, kamēr neesat noskaidrojis, kāpēc jūtaties satraukts.
Atvēliet kādu brīdi, lai noskaidrotu, kas notiek jūsu galvā. Uzrakstiet sarakstu ar lietām, kas jūs uztrauc. Domu izklāsts uz papīra var palīdzēt sakārtot domas un ļauj sākt risināt katru problēmu pēc kārtas.


Sāciet kontrolēt…
Kad zināt, kas jūs nomāc, varat sākt risināt šos jautājumus. Izskatiet savu stresa izraisītāju sarakstu, sākot ar svarīgāko: uzrakstiet, ko darīsit, lai izskaustu stresu no savas dzīves.

Aprunājieties ar ģimenes locekļiem vai draugiem…
Lielu palīdzību var sniegt apkārtējie – draugi vai ģimenes locekļi –, uz kuriem varat paļauties stresa situācijās. Aprunājieties par savām jūtām ar saviem mīļotajiem. Viņi jūs atbalstīs grūtos brīžos.


Domājiet par labo…
Daudz var teikt par PEA jeb “pozitīvo emocionālo attieksmi”. Mēģiniet nedzīvot pagātnē, uztraucoties par lietām, ko vairs nevarat mainīt. Kad būsit atklājis savu satraukuma iemeslu, mēģiniet novērst domas, atceroties lietas savā dzīvē, kas jūs dara laimīgu. Kad jūtaties laimīgs un par sevi pārliecināts, atklāsit, ka psoriāzi ir daudz vieglāk ārstēt, un labāk spēsit tikt galā ar visu, ko dzīve jums sagādā.

Mēģiniet atslābināties…
Ir daudzas spriedzes mazināšanas tehnikas un darbības, ko varat izmēģināt un kas var palīdzēt mazināt stresa līmeni.
Piemēram…

  • Regulāra fiziska slodze

Fiziskas darbības nozīmīgi mazina un novērš stresa nevēlamo ietekmi. Centieties fiziski darboties vismaz 30 minūtes trīs reizes nedēļā.

  • Labs miegs

Centieties naktī labi izgulēties, jo nogurums var paaugstināt stresa līmeni.

  • Joga

Joga var būt lieliska stresa mazināšanas tehnika. Tā apvieno dziļas elpošanas vingrinājumus ar dažādām ķermeņa pozām un kustībām. Gan kā emocionāla, gan fiziska slodze joga var palīdzēt mazināt stresu un iemācīt jums, kā turpmāk tikt galā ar stresu.

  • Meditācija

Meditēt ir viegli, jūs to varat darīt jebkur, un tas neko nemaksā. Šo iemeslu dēļ meditācija var būt labākais stresa mazināšanas paņēmiens. Ir dažādas meditācijas tehnikas, ko varat pamēģināt, taču viena no vienkāršākajām ir apsēsties ērtā pozā un mēģināt atbrīvoties no domām. Pievērsieties savai elpošanai vai vienai domai, vai skaņai. Visu pārējo, kas novērš uzmanību, izmetiet no prāta. 5 – 20 minūšu šādas darbības katru dienu var nomierināt prātu un ķermeni, mazinot spriedzi un atvieglojot stresu.

  • Tai či

Tai či ir piemērots visu vecumu un fiziskās sagatavotības cilvēkiem. Tas sastāv no lēnām, plūstošām ķermeņa kustībām, ko varat darīt savā ritmā. Līdzīgi jogai, tai či pievēršas gan prātam, gan ķermenim, jo kustības prasa atslābināt muskuļus, koncentrēties uz kustībām un regulēt savu elpošanu.

  • Masāža

Masāža var sniegt dziļu relaksāciju. Masāža mazina muskuļu spriedzi – ķermeņa muskuļiem atslābstot, atslābst arī prāts. Ir daudz dažādu masāžas veidu – atrodiet to, kas jums ļauj vislabāk atslābināties.


Atkarībā no tā, kuru ķermeņa daļu jums bojājusi psoriāze, došanās pie masiera var būt satraucoša un neērtības sagādājoša pieredze. Taču var iegādāties masāžas krēslus un dažādus citas pašmasāžas ierīces.